17 oktober 2012

Idag pratar alla fotboll!

"Undret i Berlin!" 4-4 mot Tyskland - landslaget vände underläge 4-0, och det här är en dag (igår alltså) som vi kommer att minnas!
Säger man.
Så då är det väl bäst jag skriver ner så att jag minns?

Tisdag 16e oktober 2012
6 ringde klockan och det var alldeles mörkt. Låg kvar ett tag och funderade i värmen.
7.30 frukostmöte på Waynes och himlen började ljusna - gillar de där tidiga morgnarna vid ett caféfönster då jag ser Kista vakna till liv. Folk på väg från pendeltåget, på väg mot dagen, i sina egna tankar.
8.30, 9.00, 10.00...16.00, 17.00...möten - jag tror det blev lunch där nånstans?
19.00 hämtade R på simningen - de hade haft extra landträning efteråt, så 1h senare än vanligt. Kollade vad som behöver köpas till caféet och konstaterade att det bara var korv och kakor - skönt, ingen storhandling i veckan!
19.15 hemma och strömming från söndag på bordet. Gott, men hade gjort sig bättre på sönda'n...bättre färsk! Sen beställde jag dammsugarmunstycke på nätet och sen började den där fotbollen kl
20.00 och då tittade jag inte på den, men satt i köket och läste franska med R och litet spanska med E och sen hade Tyskland gjort 4-0 och då valde jag datorn framför TVn och på Facebook skrev alla hur dåliga Sverige var och sen gjorde Zlatan mål och man skrev positiva saker om honom och sen kom nästa mål och man skrev "vad händer?!" och sen kom nästa och nästa och Fb brann nästan upp! Och jag såg repriserna - så långt är det inte mellan köket och vardagsrummet.

Jag vet inte om det var en dag värd att komma ihåg?

Inga kommentarer: