08 juni 2012

Skolavslutning, fotbolls-EM och klädproblem

K slutade för terminen idag - bara 1 år kvar på gymnasiet för henne - och hon åker till Luleå på en vecka imorr'n. Det är början på två rör(l)iga veckor då familjen kommer och går litet hipp som happ i olika etapper. Först på midsommardagen är alla hemma igen, och P och R är de enda som är hemma hela tiden. De får hålla koll på huset, helt enkelt! P sörjer inte - fotbolls-EM började idag, så han har fullt upp i en månad nu....

Jag har klädproblem: Arbetsklädd i Rio?!
+25 och hög luftfuktighet och jag ska se så där sommarsvalt proffsig ut...men vad har man då på sig?! Har letat grå skor till den enda lämpliga kostym jag har i flera dagar nu, men grått är inte modernt, så paniken börjar komma. La ut alla (4?) möjliga utstyrslar på sängen och konstaterade att alla var fel utom den grå, så endera måste jag snabbköpa eller så MÅSTE jag hitta grå skor! (Hittade 2 online igår, men det första - jättesnygga - paret fanns inte i min storlek och det andra hann gå åt under den timme jag surfade runt och hoppades på att hitta nåt bättre....) Och vad har man på sig på kvällarna innan själva eventet, då vi ska träffas och planera? De kläder jag har för värme är alla semesterstuk på. Hopplöst!...eller kan man komma i shorts och linne?
Får väl gå barfota i grå kostym i 5 dagar.
De lär åtminstone komma ihåg mig!

2 kommentarer:

karro sa...

vill du inte ha mig längre det är bara 6 DAGAR mamma!!!

Ulrika sa...

Matte är inte min starkaste sida...