01 maj 2012

Rubb och stubb!

Himmel vad den här våren går fort! Nu är det redan 1:a maj och talen ska hållas - idel nya partiledare, så förväntningar i luften. Som partipolitiskt vilsen och otypisk marginalväljare, hänger jag upp mina förväntningar på torsdag istället - då ska P och jag till Dublin på långhelg med P&B. "Regn, ostron och Guinness" utlovas!

Knopparna brister, liksom bloggandet, så jag sammanfattar status:
* Även vi är nu bland innefolket - jag gjorde "rubb" till grillinvigningen i lördags. Gott, gott, gott afrikanskt med kanel och fänkål och koriander och chili. "Usch vad starkt!" sa E o M, men det var ju lätt - rubben var bara att peta bort och så blev det en alldeles vanlig fläskkarré...
* Stubbar överallt i trädgården och Ps vanligaste ord är "skövling". Jag är nöjd.
* R är på träningsläger och så även vi andra...nä, inte P - så långt har vi inte gått... 4 x 5km igår måste väl räknas som 2 mil? Och sen fick vi snyggaste smoothien hittills:




Och igår hade vi inga gäster - ovanligt på Valborg - så vi skulle gå ner bara vi till det traditionsenliga bromstenstivolit (som alltid förstör majbrasestämningen med rassel och pling från karusellerna och dånande 70-talsdisco ur högtalarna), men E o M gick redan kl 5, så när vi kom ner vid halv åtta hade de redan gått hem - pengarna slut! Och hungriga magar - sockervadd räcker inte så långt - så när hela Bromsten gick mot idrottsplan, gick vi mot strömmen och grillade en egen brasa (utan rubb) och missade hela Valborg.

Sköna maj, välkommen!
Med rubb och stubb!

Inga kommentarer: