17 juni 2012

Det är litet mulet idag...

...i Rio, och jag har blivit förkyld, men jag ska inte klaga: Jag är i Rio på FNs miljökonferens. Eller inte riktigt på FNs konferens, men på Rio+Social för att försöka engagera sociala-media-världen i miljöfrågor. Spännande! Dagen D är på tisdag, med en lång rad jätteintressanta talare o förhoppningsvis mycket tjatter på nätet. Nog om det - ni undrar väl hur resan gick?! Sprang jag på flygplatsen? - De grå skorna som jag till sist hittade på nätet kom inte i tid, så fick åka utan dem (vilket gör att jag har grå kostym med barfota på tisdag), när jag kom till Arlanda och stod i den eeeeeenormt låååånga bagaedroppkön (skolorna har slutat) kom jag på att jag hade glömt en väsentlig del till insulinpumpen. När jag kom fram till bagagedroppdisken var det för sent att lämna in bagage så jag fick springs med väskan till säkerhetskontrollen - som tog burkarna som var anledningen till att checka in väskan - och sen till planet - där de tog hand om väskan och checkade in den till Rio! Ja, jag sprang den här gången också. Men jag hade tur... Heather fick inte ens åka med planet. Och hon fick med sig mina pumpprylar. Vi har enats om att åka i goood tid till flygplatsen då vi ska hem. Och nu funkar t o m wifi, så nu är vi igång!

1 kommentar:

gördis talk sa...

åh.. Herregud, har du fått Grejerna till pumpen nu då. Jag säger
bara SLUTA STRESSA !!!!!!!! NÄR SKA DU FATTA att
det går att leva bra utan att springa genom livet. KRAM Ma