29 mars 2012

Digital panik!

Jag fick för mycket!
Digital panik, och jag har inte bloggat, twittrat, facebookad, linkedinat, chattat,...fast egentligen ljuger jag. Jag har visst gjort det mesta av det där, men i klart mindre skala än vanligt och mer i konstiga kanaler som wordfeudchat och What's app-sms. Testade Pinterest också - litet kul! Men tveksamt lagligt. Hela idéen verkar bygga på att man fullständigt ska bortse från copyrights (eller vad det nu heter på foton) och det är väl inte riktigt tillåtet?

Jag blev så himla trött på meddelanden!

Jag ser fascinerad att mina tjejer ersätter det fysiska mötet med Facebook - på riktigt. De träffar förstås kompisarna i skolan, men sen ses de inte speciellt ofta hemma utan kopplar upp sig och chattar. På min tid sågs vi först och fikade hos varandra, sen satte vi oss i telefonen i 2h på kvällen. Och mamma och pappa blev tokiga för att telefonen alltid var upptagen! Det slipper vi. Telefoner, mobiler, paddor, datorer, TV-apparater, Wii-spel, osv är alltid upptagna, men det finns alltid någon ledig så man behöver inte vara ensam. Men så blir det för mycket.
Blev det för mycket.
Jag behövde digital semester ;)

Sol, vårstädning, bilbesiktning, Victoria tower bar (huset tävlar om bäst design 2011), Mississippi Inn restaurang (god mat!), nya kläder, nya skor, har beställt trädgårdsförkortare till måndag...

Dags att varva upp nu.
Har hoppat runt litet tveksamt ikväll och varit litet aktiv, lite "på". Och visst är det litet kul! Mest Twitter - det passar mig bäst. Facebook passar mig inte alls och den nya timelinen tycker jag är fullständigt onödig! Bra för företagssidor o dyl, men privat?! Nä - minimal aktivitet där, så håller jag nog näsan över ytan...?
Och slipper digital panik.

1 kommentar:

gördis talk sa...

.....oj,oj...jag blir bara trött.Tur att jag har min näsa
(och numera också pannan, ja,egemtligen större delen av ansiktet) att pyssla med.. Är faktiskt helt upptagen med mig själv..
Men följer med intresse..

Kram Pa