08 januari 2012

Hemma, alltså.

Konstig helg med bara halva familjen hemma. (K o E skulle ha varit mer noga med beskrivningen: 2/3 el 4/6. Bra med tanke på att skolan börjar igen på tisdag!) Och det känns verkligen att vi är hemma: TV och tvätt! Ibland i kombination.
Litet kallt ute (men ingen snö, tyvärr), litet trist inne.
Undrar om jag ska plocka bort julen? Tvekar - julljusen är mycket mjukare än januari.
Nyss på COOP och köpte vardagsmat.
Torsdag-lördag hade vi Sagan-om-ringenmaraton i TV-soffan. Hur mysigt som helst! Mycket popcorn, och jag konstaterade att tjejerna fortfarande är litet yngre: "..men varför blir alla tjejer kära i Aragorn??!?"
Tjaa.. "Ge det några år", sa jag ;)
Hemma, alltså.

2 kommentarer:

Eva sa...

Och vi hade Harry Potter-mara, de tre slutfilmerna på raken. Bara jag & TA, alltså. Jag tror jag tycker filmerna t o m är bättre än böckerna.

Eva sa...

Förresten - vi har tagit ner en röd kabinväska som är er. Hämtas här vid tillfälle, typ snart.